Utbildningar
Vi erbjuder workshops, företagsanpassade utbildningar och anlitas ofta som utbildare av olika organisationer. Vi kan också ta rollen som workshopledare för att leda interna processer.
Några exempel på kurser:
Att skriva tillgänglig för webb
Hur skriver man inspirerande och informativa webbtexter utifrån ett tillgänglighetsperspektiv? Kursen anpassas efter uppdragsgivarens behov. I kursen går vi igenom såväl de tekniska förutsättningarna som skrivteknik och tips för att skriva texter som blir relevanta och intressanta.
Digital marknadsföring
Den här utbildningen erbjuds till organisationer och företag och anpassas utifrån behov, men sker ofta i olika steg beroende på kunskapsnivå. Exempel på delar som kan ingå:
Kanaler och innehåll
Hur de olika kanalerna fungerar och hur man skapar innehåll som fungerar. Vi går igenom både olika typer av innehåll och även hur man praktiskt kan gå till väga för att skapa innehåll. Vi går också igenom konkreta tillvägagångssätt och ger exempel på verktyg som kan användas.
Mätning och uppföljning
Hur man prioriterar kanaler och insatser och framför allt hur man mäter och följer upp. Vi visar modeller som kan vara till hjälp när man väljer strategi, prioriterar och planerar insatserna. Vi går igenom vanliga begrepp inom digital mätning och hur man kan jobba med dessa.
Driva trafik
Här går vi igenom hur man driver trafik till sin hemsida och hur man kan konverterar trafiken till faktiska affärer. Vi går igenom hur man ska tänka när man strukturerar, designar och fyller webbplatsen med innehåll och går igenom vanliga fallgropar som man som företag kan hamna i när man bygger en webbplats.
Förändringskommunikation
Vid förändring är det viktigt att alla känner sig delaktiga, får information i rätt tid, känner sig trygga. Vi går igenom varför det är viktigt, vad som förväntas av ledare kontra medarbetare. Hur olika vi tar emot kommunikation, vilka kanaler som ska användas för olika ändamål samt att vi tränar på att skriva kommunikativt med hjälp av budskapsmallar.
I denna utbildning som vänder sig till förändringsledare och chefer samarbetar vi ofta med ledarskapskonsult så att vi kombinerar förändringsledning med förändringskommunikation. Utbildningen är kundanpassad och här ingår också en handbok.
Internkommunikation som fungerar
De flesta företag tycker att internkommunikation är svårt och få är nöjda med hur den fungerar. De flesta medarbetare tycker att de vet för lite om företagets planer, inte får vara tillräckligt delaktiga och gärna vill bidra mer. Samtidigt som deras chefer inte vill något hellre!
Internkommunikation är en strategisk förutsättning för ett starkt varumärke, nöjda kunder, engagerade medarbetare och god lönsamhet, därför borde det vara mer än HRs angelägenhet.
För att internkommunikationen ska bli slagkraftig behöver alla funktioner samarbeta. Till detta behövs en plan och rätt verktyg. I kombination med kommunikativt ledarskap och medarbetarskap kommer du att lyckas med att ta vara på kraften i hela organisationen.
Denna endagsutbildning vänder sig till dig som jobbar med strategier, HR, marknad och kommunikation. Kursen ger insikter om vilka delar som måste vara på plats samt verktyg att börja praktisera i din egen verksamhet.