DIGITAL MARKNADSFÖRING
Idag är det mesta digitalt
Vad är fördelarna med den digitala kanalen?
I nästan all kommunikation ingår digitala kanaler. Fördelarna med den digitala kommunikationen är möjligheterna till målgruppsanpassning, kostnadseffektivitet och att det går att mäta, utvärdera och justera under kampanjens gång. Det är enklare att beröra eftersom vi kan använda rörlig film, samtidigt som det krävs kreativitet och genomtänkt taktik för att inte försvinna i flödet.
Vi kan vara din digitala avdelning
Mycket går att sätta i process och ofta får vi tillgång till våra uppdragsgivares system och kan vara den resurs som sköter e-postmarknadsföring, automation, SEM och display, SEO och marknadsföring i sociala medier. Vi hjälper dig med rapporter som är relevanta och analyser som leder till smarta val.
SEO och SEM för ökad synlighet
Google är den sökmotor som används i princip till 100 procent i Norden och målet med både SEO och SEM är att öka synligheten för den egna sidan via sökmotorer.
SEO (Search Engine Optimization) avser den organiska närvaron, medan SEM är betald närvaro. Båda är viktiga men har olika funktioner. Kort kan man säga att ju närmare kunden är en konvertering, desto mer motiverad är betald trafik. Så här gäller det att hitta en kombination av synlighet och försäljning.