Event och livestreaming

Vi har lång erfarenhet av event, nu även digitala

Scenen är din!

Vi gör både stora och små event och det handlar alltid om att göra det till en minnesvärd upplevelse där relationer och även varumärke stärks. Det gäller att förpacka kunskap, skapa en härlig känsla, anlita rätt personer och krydda med något oväntat. Ibland vill man bara fira! Intrycket ska alltid vara professionellt, oavsett storlek på eventet. Ett event är tillfället då du har full uppmärksamhet från din kund, din personal eller den målgrupp du valt. Så klart ska det vara en guldstund.

Digitala event & livestreaming

Vill du ha ett förproducerat digitalt seminarium eller event, direktsänt med eller utan publik? Allt fler väljer att bjuda in en digital publik till seminarier och event. Det ställer ofta högre krav på genomförande och här kan detaljer vara helt avgörande. Vi tar ett helhetsansvar och bistår med teknik och ett rutinerat team. 

Vi hjälper dig hela vägen

Vi hjälper till med idéer, planering, genomförande och uppföljning, så att det blir en minnesvärd upplevelse. Ofta ingår koncept, produktion, upphandling av underleverantörer, körscheman, resursplanering, underhållning samt marknadsföring innan och efter eventet. Vi har över 20 års erfarenhet och vet vad som krävs för att göra ett lyckat event.

Några exempel:

  • Seminarier
  • Invigningar
  • Återförsäljar- eller kundträffar
  • Produktlanseringar
  • Utställningar
  • Konferenser
  • Roadshows
  • Awards
  • Hur planerar man ett event?

    Det absolut viktigaste är att börja i god tid, vilket innebär sex till tolv månader innan. Som nummer två kommer körscheman och checklistor. Sedan krävs mycket kreativitet vid själva genomförandet för det händer alltid oförutsedda saker som måste lösas och då är det skönt att vila sig på många års erfarenhet.

    Några framgångsfaktorer?

    Sätt dig in i upplevelsen som besökare och försök se allt framför dig för att skapa ett underhållande och intressant innehåll. Jobba med underleverantörer du litar på. Var en tajt grupp och sätt tydliga ramar, roller och förväntningar. Gör noggranna upphandlingar och välj föredragshållare, moderator och musiker du själv lyssnat på. Välj teknik utifrån mål och budget. Provsmaka all catering innan ni bestämt er. Så kan det vara bra att ha ett ess i jackärmen i form av en oväntad överraskning.

    Hur vet man att man lyckats?

    Det tacksamma med event är att responsen kommer spontant och direkt. GIvetvis kan du ha uppföljande aktiviteter, men du vet innan eventets slut om deltagarna haft den upplevelse som ni strävat efter. Att skapa minnen till andra, det är stort!

    HÄR VAR DET KAKOR! Denna webbsida använder cookies för att förbättra din upplevelse.
    Genom att fortsätta använda denna webbsida accepterar du detta. Läs mer här.