Marknadsföring av Lugnets nya badhus

Falu kommun
Falu kommun har en vision om att 100 procent av invånarna ska vara simkunniga. I och med byggandet av det nya badhuset var det därför viktigt att kommunicera att alla ska känna sig välkomna och bekväma. Arbetet föregicks av ett strategiskt varumärkesarbete, analys av målgrupper samt en kommunikationsplan med kanalval och målgruppsanpassad kommunikation. Själva kundlöftet utmynnade i Badglädje för alla och har varit bärande i all kommunikation. I steg två skapades material till den nya relaxavdelningen.
Badglädje på Lugnets nya badhus
Annons för Lugnets badhus
Annons för Lugnets badhus

Fler case

Diagram
Hushagen Fastighets AB

Hushagen valde en årsrapport i filmformat

Omslag av tidningarna Aktivt skogsbruk och Skogsnära.
Stora Enso Skog Sydved

Fördjupad skoglig kunskap

Dnasande par på Dansbandsveckan
Svenska Dansbandsveckan i Malung

Dansglädje som räcker hela året