Marknadsföring av Lugnets nya badhus

Falu kommun
Falu kommun har en vision om att 100 procent av invånarna ska vara simkunniga. I och med byggandet av det nya badhuset var det därför viktigt att kommunicera att alla ska känna sig välkomna och bekväma. Arbetet föregicks av ett strategiskt varumärkesarbete, analys av målgrupper samt en kommunikationsplan med kanalval och målgruppsanpassad kommunikation. Själva kundlöftet utmynnade i Badglädje för alla och har varit bärande i all kommunikation. I steg två skapades material till den nya relaxavdelningen.
Badglädje på Lugnets nya badhus
Annons för Lugnets badhus
Annons för Lugnets badhus

Fler case

Busshållplats med X-trafikkommunikation
X-trafik

Vi tar dig vidare

Visit village reklam i tunnelbana
Coompanion

Varumärkesarbete för Visit Village

Diagram
Hushagen Fastighets AB

Hushagen valde en årsrapport i filmformat