Dansglädje som räcker hela året

Svenska Dansbandsveckan i Malung
Varje sommar vallfärdar människor till Dansbandsveckan i Malung för dansglädjen, stämningen och gemenskapen. Den känslan kommunicerar vi i sociala medier, nyhetsbrev, säljkampanjer och på webben. Den engagemangsdrivna kommunikationen är i fokus. Målgruppen ska minnas tidigare dansbandsveckor och längta efter nästa. Allt för att bibehålla den entusiastiska målgruppen, men också för att attrahera nya besökare till en magisk sommarvecka i Malung.
Dnasande par på Dansbandsveckan
Dansbandsveckan social medier

Sociala medier

Vi planerar och publicerar organiska inlägg på sociala kanaler för Dansbandsveckans räkning regelbundet. Både Facebook och Instagram ökar i antalet följare. Följarna är engagerade och genom sociala medier håller Dansbandsveckan kontakt med besökarna under hela året. De älskar att prata om vilken som är deras bästa dansbandslåt, de vill minnas tillbaka till tidigare dansbandsveckor och se fram emot nästa. För att nå de yngsta finns Dansbansveckan numera också på TikTok.

Dansbandsveckan säljkampanjer

Säljkampanjer

Vi jobbar med säljdrivande kampanjer med sponsrat innehåll på Facebook och Instagram. Ett rörligt innehåll i form av animationer och video sticker ut i flödet.

Dansande par på Dansbandsveckan
Dansbandsveckans webb i dator och mobil

Webb & app

Vi har gjort en ny, lättillgänglig webb för Dansbandsveckans räkning, dansbandsveckan.se. Här ska det vara enkelt att hitta när favoritbandet spelar i sommar, köpa biljetter, läsa om kringaktiviteter och danskurser, bussar och boende. Den informativa delen kompletteras av inspiration och dansglädje. Här finns rörligt material och bilder som får alla att längta till nästa Dansbandsvecka i Malung. Som komplement till webben har vi tagit fram en smidig app, där besökarna kan hitta allt de behöver under vecka 29.

Besök Dansbandsveckan.se 

Dansbandsveckans nyhetsbrev

Nyhetsbrev som ger effekt

Flera gånger per år skickar vi ut ett digitalt nyhetsbrev med nyheter från Dansbandsveckan. Det handlar om allt från band som ska spela i sommar till information om biljettsläpp. Öppningsfrekvensen är hög och vi har även sett en ökning i biljettförsäljningen i samband med att det digitala nyhetsbrevet skickas ut.

Bilder från Dansbandsveckan

Film och foto

Varje år är vi på plats och dokumenterar den härliga stämningen under Dansbandsveckan. Här tar vi fram material som vi sedan använder i marknadsföringen resten av året. Dansglädjen är i centrum! Vi gör både korta lättillgängliga filmer och lite mer fördjupande med en dokumentär känsla.

Fler case

Badglädje på Lugnets nya badhus
Falu kommun

Marknadsföring av Lugnets nya badhus

Fiskmås ovan vatten
Producentorganisation Kustfiskarna Bottenhavet

Livet som kustfiskare

Bocken Kåre
Falu Gruva

En ny Kåre för hela Världsarvet Falun