Lär känna Palfinger
År 2022 förvärvade det världsledande företaget PALFINGER sin svenska generalagent Hinz Försäljnings AB, som haft agenturen sedan 1974. Även om samarbetet mellan företagen pågått i 50 år, så blev det början på en ny resa – PALFINGER Sverige AB. Numer är man en del av en österrikisk koncern som är världsledande på kranar, lastväxlare samt tillbehör till entreprenörer inom åkeri, industri, skog, sjöfart, lantbruk och järnväg.
Digital kampanj
Den kommunikativa utmaningen har varit att Hinz är väldigt inarbetade på marknaden och det nya PALFINGER Sverige behövde jobbas in. En omställning som sker både internt och externt. Som ett första led i en rad planerade kommunikationsinsatser startade vi i slutet av 2024 en brand awareness-kampanj på Meta. Ett syfte var att lära känna företaget och människorna bakom maskinerna. Ett annat syfte att stärka positionen som ett världsledande företag som är specialist på kranar. Kampanjen fick snabbt ett gott gensvar och fortsätter under våren 2025.

































Strategi
Detta är en långsiktig kampanj som genomgår faserna varumärkesbyggande, övervägande, konvertering och relationsbyggande.
Always on-kampanj
Eftersom detta är en always on-kampanj, byter vi innehåll i olika intervall med hänsyn till hur kampanjen går. Innehållsmässigt är det en mix av stillbilder, rörligt material och karuseller.







Tips för en lyckad digital kampanj!
- Välj en relevant målgrupp.
- Mixa annonsformaten.
- Anpassa annonsen efter kanal och placering.
- Hög budget är inte alltid bäst.
- Tänk på att det tar tid för algoritmerna att nå rätt.
- Håll koll ofta och justera.