Ladda upp. Varva ner.
Lugnets nya badhus, Falu kommun
- filmproduktion
- annonsering
- digital marknadsföring
- förpackningsdesign
- marknadsmaterial
I Lugnets nya badhus finns också en ny relax. Här återfinns världsarvet i materialvalen och varje bastu har fått ett namn från Världsarvet Falun. Här ska tankarna gå till naturen och det är också konceptet för kommunikationen. Eld, vind, jord och vatten, alla de element som finns i naturen och där det finns paralleller till hälsa. Det här är en plats för att ladda upp och varva ner, oavsett om man är elitidrottare eller slutkörd småbarnsmamma.
Filmer
Vi skapade fyra filmer utifrån de fyra elementen. Här var känslan för upplevelsen det viktiga, snarare än att vara dokumentära. Byggklossarna i relaxfilmerna bygger på tre delar; naturen, upplevelsen och platsen. De går sedan att kombinera med olika budskap och erbjudanden. Vi skapade även en film för en unik produkt – Världsarvsaufguss, en basturitual där bastumästaren använder oljor och viftar med handduk eller fjäder som i en dans, samtidigt som man jobbar med en ljudupplevelse, i detta fall en resa genom historien.
Sociala medier
På Facebook och Instagram har vi arbetat med organiskt innehåll som berättar om relaxen och vad man kan göra där samt utbildande texter om betydelsen av aktiv återhämtning i exempelvis träning. På Facebook, Instagram, Snapchat och TikTok har vi även kompletterat med köpta annonser. Annonserna har bestått av filmerna som tagits fram. Filmerna har riktat sig mot olika målgrupper med differentierade budskap.
Ljud och skärmar i lokal
Vi fick även i uppdrag att ta fram filmer till skärmar i lokalen samt passande ljud.
Annonser
Exempel på printannons.