Hela Norden dansar
Svenska Dansbandsveckan i Malung
- Digital marknadsföring
- webbdesign
- Grafisk produktion
Delad dansglädje

Flytten in i den digitala kanalen
Efter varumärkesarbete och kundresor var det 2017 dags för Dandsbandsveckan att digitalisera kommunikationen. Med över 30 000 aktiva följare på Facebook fanns en stor och hängiven publik med potential att växa och generera försäljning.
Som trafik- och säljdrivande aktiviteter valdes organisk content marketing på Facebook och Instagram och betald social media på samma tjänster. Under de mest säljintensiva perioderna på året kompletterade vi även med displayannonser och SEM för att maximera kommunikationens effekt. Säljdrivande aktiviteter varvades med varumärkesbyggande och engagemangsdriven kommunikation.
Varje månad och senare varje vecka följdes insatserna upp och skruvades för att få ut bästa resultat. Viktiga KPIer i uppföljningarna var interaktion med innehåll, genomklickning till webb samt webbplatsens konverteringsgrad.
Andra framgångsfaktorer
Webbplatsen har också ett viktigt informationssyfte inför besöket i Malung. Program och kringaktiviteter behövde finnas för att göra upplevelsen komplett. Som komplement har vi även utvecklat en app, där allt från biljettköp till program finns lättillgängligt.
Insatserna resulterade snabbt i en tydlig ökning av antalet förköp online, ett större engagemang i sociala medier och ett mer digitalt beteende.

En enkel och lättnavigerad webb. Besök dansbandsveckan.se






