Dansbandsveckan ökade onlineförsäljningen med 40 procent

Med riktad facebookannonsering, en stark strategi, en ny webb och ett engagerande innehåll ökade Dansbandsveckan onlineförsäljningen av förköpsbiljetter rejält, en trend som verkar fortsätta även under 2019.

Kund: Svenska Dansbandsveckan i Malung

App
Annons
Content
Film
Fullservice
Medieplanering
Radio
Sociala medier
Strategisk kommunikation
Webb


Kommunikation det svänger om

Varje sommar rullar det in 3 000 husvagnar och 48 000 besökare på Dansbandsveckan i Malung. Dansbandsveckan behövde hjälp med att arbeta strategiskt och målgruppsanpassat i alla relevanta kanaler, inte minst de digitala. De ville nå ut till en bredare målgrupp, stärka varumärket, bygga upp en ny webb och få hjälp med löpande produktion. Och inte minst sälja fler biljetter. Ett helhetsuppdrag helt enkelt.

Spela videoklipp

Tillsammans med Dansbandsveckan såg vi över vision, varumärkeslöfte och tog fram en varumärkesplattform som sedan genomsyrade all kommunikation. Med en målgruppsanalys skapade vi personas och prioriterade målgrupper. Vi identifierade semestervanor och lärde känna en hängiven skara fans på Dansbandsveckans Facebooksida, närmare 30 000 entusiastiska dansälskare.

Lättare att köpa biljetter

Med ny försäljningsfokuserad webb, riktad facebookannonsering och engagerande innehåll ökades förköpen med 40 procent inför den stora dansfesten sommaren 2018. Nyckeln har varit att digitalisera kommunikationen och att förenkla för den danssugne att ta steget till att köpa biljetter, både på webb och i sociala medier. Vi har även en contentredaktion som arbetar löpande under hela året med att skapa relevant innehåll och komma med idéer. Bara för att Dansbandsveckan är slut slutar vi inte prata med besökarna.

En av filmerna vi gjorde, som presenterar Dansbandsveckan, har setts över en miljon gånger. Och vi måste hålla med, det är svårt att se den utan att bli åtminstone lite danssugen!

CONFETTI AB

Stationsgatan 16, 784 33, Borlänge
0243-668 00
info@confetti.se

Scroll to Top