Hela Norden dansar

Svenska Dansbandsveckan i Malung

Delad dansglädje

Vecka 29 är helig för Sveriges dansband och danspublik. Då vallfärdar 100 000 människor till Malung och hälften av dem dansar runt non-stop under en vecka. Vi är stolt fullservicebyrå!

Flytten in i den digitala kanalen

Efter varumärkesarbete och kundresor var det 2017 dags för Dandsbandsveckan att digitalisera kommunikationen. Med över 30 000 aktiva följare på Facebook fanns en stor och hängiven publik med potential att växa och generera försäljning. 

Som trafik- och säljdrivande aktiviteter valdes organisk content marketing på Facebook och Instagram och betald social media på samma tjänster. Under de mest säljintensiva perioderna på året kompletterade vi även med displayannonser och SEM för att maximera kommunikationens effekt. Säljdrivande aktiviteter varvades med varumärkesbyggande och engagemangsdriven kommunikation.

Varje månad och senare varje vecka följdes insatserna upp och skruvades för att få ut bästa resultat. Viktiga KPIer i uppföljningarna var interaktion med innehåll, genomklickning till webb samt webbplatsens konverteringsgrad. 

Andra framgångsfaktorer

Webbplatsen har också ett viktigt informationssyfte inför besöket i Malung. Program och kringaktiviteter behövde finnas för att göra upplevelsen komplett. Som komplement har vi även utvecklat en app, där allt från biljettköp till program finns lättillgängligt.

Insatserna resulterade snabbt i en tydlig ökning av antalet förköp online, ett större engagemang i sociala medier och ett mer digitalt beteende.

En enkel och lättnavigerad webb. Besök dansbandsveckan.se

En ny, tydlig ikonografi som uppdateras efter behov.

Vill du veta mer om digital marknadsföring?

HÄR VAR DET KAKOR! Denna webbsida använder cookies för att förbättra din upplevelse. Genom att fortsätta använda denna webbsida accepterar du detta.
Läs mer om vår personuppgiftshantering och policy.