Hela Norden dansar
Svenska Dansbandsveckan i Malung
- digital marknadsföring
- webbdesign
- sociala medier
Sociala medier
Vi planerar och publicerar organiska inlägg på sociala kanaler för Dansbandsveckans räkning regelbundet. Både FB och Instagram ökar i antalet följare. Följarna är engagerade och genom sociala medier håller Dansbandsveckan kontakt med besökarna under hela året. De älskar att prata om vilket som är deras bästa dansbandslåt, de vill minnas tillbaka till tidigare dansbandsveckor och se fram emot nästa. För att nå de yngsta finns Dansbansveckan numera också på TikTok.
Säljkampanjer
Vi jobbar med säljdrivande kampanjer med sponsrat innehåll på Facebook och Instagram. Under de mest säljintensiva perioderna på året kompletterar vi även med display ads och SEM. Ett rörligt innehåll i form av animationer och video sticker ut i flödet.
Webb & app
Vi har gjort en ny, lättillgänglig webb för Dansbandsveckans räkning dansbandsveckan.se. Här ska det vara enkelt att hitta när favoritbandet spelar i sommar, köpa biljetter, läsa om kringaktiviteter och danskurser, bussar och boende. Den informativa delen kompletteras av inspiration och dansglädje. Här finns rörligt material och bilder som får alla att längta till nästa Dansbandsvecka i Malung! Som komplement till webben har vi tagit fram en smidig app, där besökarna kan hitta allt de behöver under vecka 29!
Nyhetsbrev som ger effekt
Flera gånger per år skickar vi ut ett digitalt nyhetsbrev med nyheter från Dansbandsveckan. Det handlar om allt från band som ska spela i sommar till information om biljettsläpp. Öppningsfrekvensen är hög och vi har även sett en ökning i biljettförsäljningen i samband med att det digitala nyhetsbrevet skickas ut.
Film och foto
Varje år är vi på plats och dokumenterar den härliga stämningen under Dansbandsveckan. Här tar vi fram material som vi sedan använder i marknadsföringen resten av året. Dansglädjen är i centrum! Vi gör både korta lättillgängliga filmer och lite mer fördjupande med en dokumentär känsla.