Marknadsföring av Lugnets nya badhus

Falu kommun
Falu kommun har en vision om att 100 procent av invånarna ska vara simkunniga. I och med byggandet av det nya badhuset var det därför viktigt att kommunicera att alla ska känna sig välkomna och bekväma. Arbetet föregicks av ett strategiskt varumärkesarbete, analys av målgrupper samt en kommunikationsplan med kanalval och målgruppsanpassad kommunikation. Själva kundlöftet utmynnade i Badglädje för alla och har varit bärande i all kommunikation. I steg två skapades material till den nya relaxavdelningen.
Badglädje på Lugnets nya badhus
Annons för Lugnets badhus
Annons för Lugnets badhus

Fler case

Autografskrivning på stål från Outokompo
Fagersta Stainless

Invigning av det nya valsverket

Palfinger
Palfinger

Resan från Hinz till Palfinger

Busshållplats med X-trafikkommunikation
X-trafik

Vi tar dig vidare