Marknadsföring av Lugnets nya badhus

Falu kommun
Falu kommun har en vision om att 100 procent av invånarna ska vara simkunniga. I och med byggandet av det nya badhuset var det därför viktigt att kommunicera att alla ska känna sig välkomna och bekväma. Arbetet föregicks av ett strategiskt varumärkesarbete, analys av målgrupper samt en kommunikationsplan med kanalval och målgruppsanpassad kommunikation. Själva kundlöftet utmynnade i Badglädje för alla och har varit bärande i all kommunikation. I steg två skapades material till den nya relaxavdelningen.
Badglädje på Lugnets nya badhus
Annons för Lugnets badhus
Annons för Lugnets badhus

Fler case

Fiskmås ovan vatten
Producentorganisation Kustfiskarna Bottenhavet

Livet som kustfiskare

Bildmontage från Lugnets relax
Lugnets nya badhus, Falu kommun​

Ladda upp. Varva ner.

Tidningen Skogsnära på en bädd av höstlöv
Stora Enso Skog

Skogsnära i print och digitalt