Naturskönt koncept

Confetti fick i uppdrag av Region Gävleborg att ta fram ett koncept och en visuell identitet för turismsatsningen i Gävleborg. Målgruppen var främst researrangörer i Holland, Belgien och Storbritannien. Resultatet blev ett koncept där naturen i Gävleborg och passionerade människor står i centrum.

Kund: Scandinavian Xperience

Filmkoncept
Säljmaterial
Visuell identitet

Scandinavian Xperience

För att öka delaktigheten bland länets aktörer inom besöksnäringen, inbjöds representanter att medverka i konceptutformningen av en ny logotyp, under en seminariedag. Med mentormeterknappar röstade de fram sin favorit bland tre presenterade förslag som Confetti tagit fram. Vinnande förslag arbetades ut till en visuell identitet och profil som anspelar på bokstaven X, som härrör från Gävleborgs länsbokstav X.

Visuell identitet & ambassadörer

Färgvalen är baserade på den varierande natur som området har att erbjuda: hav och insjöar, skärgård och inland, berg och dalar skog och sandstränder, städer och levande landsbygd. När koncept och visuell identitet var framtaget producerade vi ett antal filmer som blev basen för lanseringen. Filmerna bygger på att följa med aktörer inom turismnäringen i deras vardagliga verksamhet, där de får berätta om sin passion för vad de håller på med.
Spela videoklipp
Spela videoklipp
Spela videoklipp
Spela videoklipp

CONFETTI AB

Stationsgatan 16, 784 33, Borlänge
0243-668 00
info@confetti.se

Scroll to Top