En glittrig gala med stålet i centrum

1999 etablerades Swedish Steel Prize, stålbranschens egen Oscarsgala där stål och kunskap står i centrum under två dagar. Vi har varit med sedan starten och fått vara med på resan att utveckla priset till att idag vara ett populärt ingenjörspris.

Kund: SSAB Swedish Steel Prize

Content
Event
Film
Grafisk profil
Kommunikationskoncept
Print
PR
Sociala medier
Varumärkesutveckling
Visualisering, 3D
Webbpublicering

Målet att alltid överträffa

Steel Prize är ett globalt pris och ansökningarna kommer från hela världen. Genom åren har det kommit in över tusen ansökningar. En jury väljer ut de nominerade som presenteras under galan. Under galan delas även ett studentpris ut – University Steel Prize. Vi jobbar med förberedelse, marknadsföring, internkommunikation, innehåll, produktion samt ingår i kärntruppen som utvecklar eventet och varumärket. Under eventet finns vi på plats med en redaktion som filmar och skapar innehåll för sociala kanaler.

Spela videoklipp

700 besökare från 47 länder

Själva galan som sker med 1-1,5 års mellanrum hålls i Sverige med besökare från över 47 länder. Den ena dagen ägnas åt kunskap och besök på någon av SSABs anläggningar och dag två ägnas åt inspiration, nätverkande och firande. Under den dagen får de cirka 700 gästerna ta del av några av världens främsta föreläsare inom aktuella ämnen som varierar utifrån ett tema, som är nytt varje gång.

CONFETTI AB

Stationsgatan 16, 784 33, Borlänge
0243-668 00
info@confetti.se

Scroll to Top